Αν σου πω, πρόσεχε αυτά που λέγονται στην Εκκλησία και κατανόησε το
βάθος των λόγων του Θεού, μου προβάλλεις ως δικαιολογία την έλλειψη
μορφώσεως.
Αν σου πω, φρόντισε να βοηθήσεις ψυχικά τον αδελφό σου, μου λες ότι δεν
υπακούει όταν τον συμβουλεύω, αφού πολλές φορές του μίλησα και
περιφρόνησε τα λόγια μου…
Βέβαια, δεν ευσταθούν οι προφάσεις αυτές και όλα αυτά είναι χλιαρά λόγια, αλλά, παρά ταύτα, μπορείς να προφασίζεσαι.
Αν όμως σου πω, άφησε την οργή και συγχώρεσε τον αδελφό σου, ποια από τις προφάσεις αυτές μπορείς να χρησιμοποιήσεις;
Διότι νομίζω, δεν μπορείς να φέρεις ως πρόφαση ούτε ασθένεια σώματος,
ούτε φτώχεια, ούτε αμάθεια, ούτε απασχόληση και μέριμνα, ούτε τίποτε
άλλο.
Γι’ αυτό απ’ όλες σου τις αμαρτίες, αυτή η αμαρτία θα σου είναι
ασυγχώρητη. Αλήθεια, πως θα μπορέσεις να υψώσεις τα χέρια σου στον
Ουρανό; Πως θα κινήσεις τη γλώσσα σου να προσευχηθείς;
Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2014
Συμβουλές για ενάρετη ζωή
Αν παρακολουθείς τον εαυτό σου και τον δοκιμάζεις, θα δεις ότι οι
άρχοντες και τα αφεντικά έχουν εξουσία μόνο του σώματος, όχι και της
ψυχής. Και να το θυμάσαι αυτό πάντοτε. Γι’ αυτό, αν διατάζουν φόνους ή
τίποτε άτοπα ή άδικα και ψυχοβλαβή, δεν πρέπει να υπακούμε σ’ αυτούς και
αν μας βασανίζουν ακόμα. Γιατί ο Θεός δημιούργησε την ψυχή ελεύθερη και
αυτεξούσια σε όλα όσα κάνει, καλά η κακά.
Η λογική ψυχή φροντίζει με κάθε τρόπο να ξεφύγει από όσα δεν οδηγούν
πουθενά, την οίηση, την υπερηφάνεια, την απάτη, το φθόνο, την αρπαγή και
τα παρόμοια, όσα δηλαδή είναι έργα δαιμονικά και κακής προαιρέσεως. Όλα
κατορθώνονται με επιμέλεια και επίμονη προσοχή και μελέτη από εκείνον
τον άνθρωπο, του οποίου η επιθυμία δεν τρέχει στις κακές ηδονές.
Ο Θεός δεν είναι υπόθεση μερικών στιγμών του εικοσιτετραώρου
Ο Θεός δεν είναι υπόθεση μερικών στιγμών του εικοσιτετραώρου. Είναι υπόθεση ολόκληρης της ημέρας, η μνήμη του πρέπει να είναι συνεχής, η σκέψη ότι η σκέπη του μας συνοδεύει παντού και πάντοτε.
Όλη η ήμερα μας πρέπει να είναι προετοιμασία για τις κορυφαίες αυτές ιερές ώρες του εναγκαλισμού μας με τον Θεό. Και οι ώρες της προσευχής αφετηρία δυνάμεων για τις ώρες που θ’ ακολουθήσουν στον αγώνα μας προς συνάντηση των άλλων, των πειρασμών και των θλίψεων, των ευχάριστων και των δυσάρεστων.
Πως πρέπει να προσέχει τον εαυτό του όποιος ζει μέσα στον κόσμο; (askitikon.eu )
Του Αγίου Ιγνατίου Μπριαντσανίνωφ
Ψυχή όλων των ασκήσεων, που
γίνονται για τον Κύριο, είναι η προσοχή. Δίχως προσοχή, όλες αυτές οι
ασκήσεις είναι άκαρπες, νεκρές.
Όποιος ποθεί τη σωτηρία του, πρέπει να μάθει να προσέχει άγρυπνα τον εαυτό του, είτε ζει στη μόνωση είτε ζει μέσα στον περισπασμό, οπότε καμιά φορά, και χωρίς να το θέλει, παρασύρεται από τις συνθήκες.
Αν ο φόβος του Θεού γίνει το ισχυρότερο απ' όλα τ' άλλα αισθήματα της
καρδιάς, τότε πιο εύκολα θα προσέχουμε τον εαυτό μας, τόσο στην ησυχία
του κελιού μας όσο και μέσα στο θόρυβο που μας κυκλώνει από παντού.Όποιος ποθεί τη σωτηρία του, πρέπει να μάθει να προσέχει άγρυπνα τον εαυτό του, είτε ζει στη μόνωση είτε ζει μέσα στον περισπασμό, οπότε καμιά φορά, και χωρίς να το θέλει, παρασύρεται από τις συνθήκες.
Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014
Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2014
Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014
Χριστού Γέννα (Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης)
Ο Χριστός γίνεται άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος
Θεός, κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο. Τα Χριστούγεννα είναι η μητρόπολη των
εορτών, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
Εορτάζεται στις 25 Δεκεμβρίου, εννέα μήνες μετά τον
Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Πρωταγωνιστούν ο Χριστός και η Παναγία. Ο Θεός
φανερώνεται στον κόσμο. Έλαβε σώμα ανθρώπου ο Θεός κι έγινε Θεάνθρωπος.
Εισέρχεται ο Θεός στον κόσμο ταπεινά. Ο άσαρκος σαρκώνεται και ο αόρατος
γίνεται ορατός, κατά τους αγίους μας. Γίνεται φτωχός για να πλουτίσω εγώ.
Η κατά σάρκα του Χριστού Οικονομία (Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς)
Σχετικά με τη συγκαταβατική ενσάρκωση του Κυρίου μας
Ιησού Χριστού και τα όσα προσφέρθηκαν εξαιτίας της σ’ αυτούς που τον
εμπιστεύτηκαν αληθινά και σχετικά με την αιτία που ο Θεός, αν
και μπορούσε να ελευθερώσει με ποικίλους άλλους τρόπους το ανθρώπινο
γένος από την υποταγή στο διάβολο, προτίμησε να χρησιμοποιήσει αυτή τη
συγκαταβατική τακτική.
Μπορούσε, οπωσδήποτε, ο προαιώνιος και απεριόριστος
και παντοκράτορας Λόγος και παντοδύναμος Υιός του Θεού, και χωρίς ο
ίδιος να περιβληθεί την ανθρώπινη φύση, να απαλλάξει τους ανθρώπους από
την υποτέλεια στο θάνατο και την υποδούλωση στο διάβολο, γιατί όλα
υπακούουν στις εντολές του και το καθετί εξαρτιέται από τη θεϊκή εξουσία
του, όλα έχει τη δύναμη να τα ενεργεί και, σύμφωνα με τον Ιώβ, τίποτε
δε βρίσκεται έξω από τις δυνατότητές του, άλλωστε, απέναντι στην απόλυτη
υπεροχή του δημιουργού, η δύναμη αντίστασης των δημιουργημάτων
χρεοκοπά, κανένα δεν είναι ισχυρότερο από τον Παντοκράτορα.
Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014
Είναι ανάγκη να επαγρυπνούμε ώστε να μη κρίνουμε κανένα
1. Σε κάποιον αδελφό που έμενε στο κοινόβιο του αββά Ηλίτ, συνέβη κάποτε ένας πειρασμός. Γι΄αυτό τον έδιωξαν από κει και πήγε κοντά στον αββά Αντώνιο, στο όρος. Αφού έμεινε ο αδελφός κοντά του κάποιο χρονικό διάστημα, τον έστειλε ο αββάς στο κοινόβιο απ΄όπου είχε φύγει. Εκείνοι όμως μόλις τον είδαν, τον ξανάδιωξαν και ο αδελφός γύρισε πάλι στον αββά Αντώνιο και του είπε:
- "Δεν θέλησαν να με δεχθούν, πάτερ".
Τον έστειλε πάλι ο Γέροντας και τους μήνυσε το εξής:
- "Ένα καράβι ναυάγησε μέσα στο πέλαγος, έχασε το φορτίο του και με κόπο πολύ έφθασε στη στεριά. Και εσείς ό,τι σώθηκε και έφθασε στη στεριά, θέλετε να το καταποντίσετε;"
Κι εκείνοι όταν άκουσαν ότι ο αββάς Αντώνιος τον έστειλε, ευθύς τον δέχθηκαν.
Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως / Το άγιο βάπτισμα
«Ὅσοι βαπτιστήκατε στὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, ντυθήκατε τὸ Χριστό» (Γάλ. 3:27).
Πόσο μεγάλη ἀλήθεια μᾶς ἐπισημαίνει μ' αὐτὰ τὰ λόγια ὁ ἀπόστολος Παῦλος!
Οἱ βαπτισμένοι χριστιανοὶ δὲν φοροῦν τὸν παλαιὸ ἄνθρωπο μὲ τὰ πάθη καὶ τὶς ἁμαρτωλὲς ἐπιθυμίες του, ἀλλὰ εἶναι ντυμένοι τὸν καινούριο ἄνθρωπο. Ντύθηκαν τὸν ἴδιο τὸ Χριστό, ποὺ ζεῖ τώρα μέσα στὶς καρδιές τους. Καὶ ἡ λέξη "ντύθηκαν" δὲν ἀναφέρεται σὲ κάποια ἁπλὴ καὶ ἐξωτερικὴ στολή, ἀλλὰ σὲ κάτι βαθύτερο, σὲ κάτι οὐσιαστικὸ καὶ ἀναφαίρετο.
Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014
Η σημασία του ''κατ`εικόνα και καθ`ομοίωσιν'' (orthodoxa-ofelimata.blogspot.gr)
Ο κατά Θεόν πλουτισμός
Ο άνθρωπος πλουτίζει πνευματικά, όταν αποκτάει τη χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Όταν λειτουργείται, προσεύχεται, εξομολογείται, μετανοεί, κοινωνάει, όταν δηλαδή ζει το γεγονός της Εκκλησίας.
Σκοπός του είναι να αποκτήσει τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, όπως
λέει και ο όσιος Σεραφείμ του Σάρωφ. Τα αποτελέσματα της παρουσίας του
Αγίου Πνεύματος στην καρδιά του ανθρώπου είναι αυτά ακριβώς που
περιγράφει ο απόστολος Παύλος : χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότητα,
αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια ( Γαλ.5,22), ό,τι δηλαδή δεν
υπάρχει στην καρδιά του άφθονα πλουσίου.
Ο κατά Θεόν πλούσιος χαίρεται να δίνει, να αγαπάει, να προσεύχεται, να
εγκρατεύεται, να είναι πραϋς και όλα αυτά τα χαρίσματα να τα καταθέτει
στις καρδιές των άλλων ανθρώπων, των οποιονδήποτε άλλων, ανεξαρτήτως
φυλής, γλώσσας, θρησκείας.
Γνωρίζει ότι τα καταθέτει στον Χριστό και Εκείνος τα διαθέτει. Όσα
περισσότερα καταθέτει, τόσα περισσότερα του επιστρέφονται για να τα
καταθέσει εκ νέου. Και η χαρά δεμ έχει τέλος. Από μια καρδιά που έτσι
λειτουργεί προκύπτει και το ευλογημένο, το κατά Θεόν έργο, ΄'εργο γαι
τον Χριστό και όχι για εμάς.
Αρχιμ. Ε.Τ.
ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ
ΑΡΙΘ. ΦΥΛ. 47 ( 3208)
Αρχιμ. Ε.Τ.
ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ
ΑΡΙΘ. ΦΥΛ. 47 ( 3208)
Πηγή: Ορθόδοξα Ωφελήματα: Ο κατά Θεόν πλουτισμός http://orthodoxa-ofelimata.blogspot.com/2014/11/blog-post_23.html#ixzz3LQDkkoEP
Τα εισερχόμενα και τα...εξερχόμενα (askitikon.eu )
«Ουδέν εστιν έξωθεν του ανθρώπου
εισπορευόμενον εις αυτόν ο δύναται αυτόν κοινώσαι, αλλά τα εκπορευόμενα
εστί τα κοινούντα τον άνθρωπον» (Μρ. 7, 15).
Αυτά τα λόγια του Χριστού οι άνθρωποι που δεν θέλουν να νηστεύουν τα ερμηνεύουν με τον δικό τους τρόπο. Λένε πως δεν υπάρχουν φαγητά ακάθαρτα, γι' αυτό και δεν νηστεύουν. Είναι σωστό αυτό που λένε;
Όχι, καθόλου δεν είναι σωστό. Λέγοντας αυτό η αγία μας Εκκλησία δεν
εννοεί ότι υπάρχουν φαγητά που κάνουν τον άνθρωπο ακάθαρτο, ότι υπάρχουν
τρόφιμα ακάθαρτα. Τίποτα απ' αυτά που δημιούργησε ο Θεός δεν είναι
ακάθαρτο, όλα είναι καθαρά και καλά λίαν», αν τα δεχόμαστε με
ευχαρίστηση, και κανένα φαγητό που μπαίνει στο στόμα μας δεν μας κάνει
ακάθαρτους, διότι τίποτα που μπαίνει στον άνθρωπο από έξω δεν μπορεί να τον κάνει ακάθαρτο.Αυτά τα λόγια του Χριστού οι άνθρωποι που δεν θέλουν να νηστεύουν τα ερμηνεύουν με τον δικό τους τρόπο. Λένε πως δεν υπάρχουν φαγητά ακάθαρτα, γι' αυτό και δεν νηστεύουν. Είναι σωστό αυτό που λένε;
Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)